Nu drar arbetsmarknadsdagarna igång!

Bild
Arbetsmarknadsdag

På bild: Linda Yu, studentmarknadsansvarig på Civilekonomerna, Nora Lönberg, regionsansvarig student för region syd och vår studentrepresentant i Lund Jenny Söderlund på arbetsmarknadsdagarna Lunds universitet.

Under hösten kommer Civilekonomernas studentverksamhet att besöka flera arbetsmarknadsdagar för att berätta om vad vi gör, men också för att svara på de frågor som ni studenter har om utbildning och den framtida arbetsmarknaden.

Nedan hittar du både vilka skolor vi besöker och våra bästa tips hur du gör så mycket som möjligt utav en arbetsmarknadsdag.

Arbetsmarknadsdag Stockholms universitet
Arbetsmarknadsdagar, Stockholms universitet

Hoppas vi ses!


I höst besöker vi följande skolor:

25/9 – Teamdagarna, Linköpings universitet                         
8/10 – Entrepreneurship day, Jönköping University
9/10 – Arbetsmarknadsdagen, Högskolan i Skövde
23/10 – Career day, Stockholms universitet
5/11 – EKAR, Luleå tekniska högskola
12/11 – GADDEN, Handelshögskolan i Göteborg
19/11 – E-day, Södertörns högskola
20/11 – MED-dagen, Mälardalens högskola i Västerås    21/11 – Kontaktdagarna, Uppsala universitet                27/11 - Kontaktia, Högskolan i Gävle

 

 

Så maximerar du din arbetsmarknadsdag

   1. Fundera i förväg över vad ditt mål med dagen är. Vill du hitta ett sommarjobb, prata med något speciellt företag eller bara mingla för att se vilka arbetsplatser som skulle passa dig i framtiden? Om du har en tydlig plan är det enklare att uppnå målet.
2.    Oftast finns informationsmaterial att ta del av i förväg där du kan se vilka företag som ställer ut och en karta över var de står. Genom att ta del av det kan du prioritera och besöka de företagen du är mest intresserad av.
3.    Förbered ett antal frågor i förväg så att du vet vad du ska fråga på plats.
4.    Ta initiativ, vänta inte på att företagsrepresentanterna ska fånga in dig, utan gå fram och presentera dig själv.
5.    Ta tillfället i akt att knyta kontakter -fråga om du får lägga till de företagsrepresentanter du pratar med på Linkedin.